התקנת פרקט – המדריך המלא

התקנת פרקט עץ מלא

פרקטים

פרקט אמיתי הינו פרקט שעשוי מעץ מלא, אך קיים תחליף זול ובעל מראה די דומה שנקרא פרקט למינציההתקנת פרקט יכולה להתאים לבתים פרטיים, משרדים וכל חלל שרוצים להעניק לו עיצוב ייחודי.

פרקט טבעי יכול להיות עשוי עץ רבוד, דמוי עץ או עץ מלא. התקנת פרקטים מקנה מגוון יתרונות, כמו:

  • סוג ריצוף זה נחשב קל להקמה
  • מאפשר מגוון עיצובים ודוגמאות
  • קל לניקוי ביחס לשטיח
  • קל לתחזוקה בבתים עם ילדים קטנים או עם חיות מחמד
  • שומר היטב על טמפרטורה נוחה ומסייע בבידוד החדר ועוד.

סוגי פרקטים

ישנם כמה סוגים של פרקטים כולל התקנה שונה מסוג לסוג:

  • פרקט עץ מלאהינו הפרקט המסורתי, עשוי קורות עץ.
  • פרקט עץ שכבתי (רבוד)פרקט שעשוי שיכבה עד שתי שכבות מעץ לבן, OSB או HDF ובנוסף שיכבה עליונה של עץ. הפרקט השכבתי מיועד להוזיל את עלויות הפרקט ועם זאת לשמר את הטקסטורה הטבעית של העץ, לכן הוא אידאלי עבור מי שרוצה להתקין פרקט עץ זול.
  • פרקט למינציה– עשוי מתשתיות HDF, עליהן שכבה דקה וקשיחה של הדפס עץ ובנוסף שכבת מגן שקופה. ניתן לרכוש את הפרקט בתוספת של שכבת בידוד אקוסטית מתחת למצע הבסיסי. פרקט הלמינציה יותר זול יחסית לפרקטים העשויים עץ. זאת משום שלא נעשה שימוש בעץ אמיתי, שהוא מהווה את המרכיב היקר בפרקט.
  • פרקט פולימרי עמיד מפני מים – בשנים האחרונות, הודות להתפתחות הטכנולוגיה, נוצר סוג חדש של פרקט סינתטי שהוא אינו פרקט למינציה, אלא פרקט פולימרי. הפרקט עמיד מפני מים ורטיבות ב-100%. אם אתם מעוניינים לשמוע פרטים נוספים על פרקט פולימרי התקנה, יתרונות מחיר ועוד, אתם מוזמנים לפנות אלינו.

התקנת פרקט עץ – הכנת החלל

טרם התקנת פרקט עץ דובדבן, או כל סוג של פרקט, יש לוודא כי רצפת החדר נקיה וישרה. שכן, במידה והרצפה אינה נקיה, עלולים להיווצר גבשושיות והבדלי גובה בין אריחי הפרקט.

במידה ומבקשים להתקין פרקט בחדר בעל רצפה שאינה ישרה, ניתן ליישרה באמצעות מדה מתפלסת. מונח מקצועי זה, הוא למעשה סוג של חומר אבקתי, שכאשר בא במגע עם מים, החומר הופך לנוזל. כאשר מפזרים את הנוזל בחדר, הוא מתפשט בצורה אחידה על פני כל הרצפה. לאחר שהחומר מתייבש, הוא למעשה מיישר את הרצפה.

פעולה נוספת, שמומלץ לבצע טרם התקנת פרקט פישבון (המכונה כך הודות לצורה הגיאומטרית הייחודית שהעץ יוצר, המזכירה מראה שדרת דג), או כל סוג אחר של פרקט, היא להניח את הפרקט לנוח בחדר למשך כיומיים. פעולה זו, תאפשר לפרקטים להתאים עצמם ללחות ולטמפרטורה שיש בחדר, שעלולים להשפיע על נפח הפרקט. התקנה איכותית ומקצועית תבטיח כי הפרקט יימלא את ייעודו למשך זמן רב.

ציוד חובה להתקנת פרקט

כאשר מבקשים לרכוש פרקט, יש לבחון האם מחירו של פרקט, כולל התקנה או לא. במידה והמחיר אינו כולל התקנה, ניתן להתקין את הפרקט לבד, בעזרת רשימת הציוד הבאה:

  • פאנליםהפאנלים הם אלה שיוצרים את החיבור בין סיומת רצפת הפרקט אל הקיר.
  • ספים – הספים הם קטע ההמשך של הפרקט, אשר מונח מתחת לדלת.
  • ספוג בידודעל מנת למנוע רעשי חריקה כאשר דורכים על הפרקט, יש להצטייד בספוג בידוד ייעודי.

פרקטים-התקנה

ישנן שיטות שונות עבור התקנת פרקט למינציה וכן עבור פרקט עץ מלא. כאשר לכל אחת מהשיטות, גם מחיר שונה. שכן, פרקט עץ יותר יקר יחסית לפרקט למינציה וכך גם תהיה עלות ההתקנה.

הפרקט היחידי אותו ניתן יהיה להתקין בכל אחת מהשיטות, הוא הפרקט העץ השכבתי.

כאשר בוחרים לרכוש פרקט כולל שירות התקנה, יש לוודא כי מחיר השירות כולל:

  • עלות הובלת הפרקטיש לוודא כי המחיר כולל את הובלת הפרקט לבית או למקום המיועד.
  • במידת הצורך יש לוודא קיצור דלתות היות ופרקט מוסיף גובה לרצפה.
  • עלות אביזרי התקנה נלוויםיש לוודא כי הפאנלים, הספים וספוג הבידוד, כלולים במחיר.
  • פינוי שאריות הפסולת – תהליך התקנת פרקט, כרוך ביצירת פסולת. לכן, על המתקין לפנות את חתיכות הפרקט שנותרו בסיום ההתקנה.

איך מתקינים פרקט עץ?

התקנת פרקט עץ מלא תהייה יותר מורכבת מהתקנת פרקט למינציה. זאת משום שהיא מצריכה לקבע את הפרקט אל הקרקע, בשונה מהתקנת פרקט הלמינציה שמונח ישירות על גבי תשתית ספוג ללא הדבקה. אחת מהשיטות היותר נפוצות ומומלצות להתקנת פרקט עץ, היא שיטת ההדבקה.

שיטה זו, תשמש להתקנת פרקט עץ על גבי משטח של רצפה קיימת או לחלופין משטח בטון. הודות העובדה שהעץ עצמו הינו חומר מבודד, אין צורך להניח שכבת ספוג בידוד טרם הנחת הפרקט. על כן, יהיה ניתן להניח את פרקט העץ ישירות על גבי הרצפה, לאחר מריחת דבק מיוחד כמו דבק אפוקסי שמיועד לכך.

יו אס פרקטים – פרקט עץ מבצע

יו אס פרקטים הינה רשת חנויות של החברה הגדולה והידועה בארה"ב Woodcrafter ו-S&S Floor שהוקמו בשנת 1984 ולהן כבר 30 שנה ניסיון בתחום פרקטי העץ והלמינציה.

אנו פתחנו סניף בישראל מתוך המטרה – לספק ללקוחותינו את כל פתרונות החיפוי ובפרט בתחום הפרקטים – עץ, למינציה ובמבוק ובמחירים ללא תחרות!

במפעל שלנו עושים שימוש במכונות ובציוד מהמתקדם ביותר בתחום ותהליכי הייצור במפעל, בפיקוח ישראלי אמריקני, ותחת נהלים מחמירים של מכוני התקנים בישראל ובארצות הברית.

לכל שאלה או התייעצות, מוזמנים ליצור אתנו קשר:

פקס : 02-6521338

וואטסאפ שירות לקוחות 050-5820602

info@usparquet.co.il

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest